torsdag 17 september 2009

Hundbråk

Typiskt. Släppte in våra hundar med en kompis i hundgården i morse. Tänkte för mig själv att det har gått ovanligt bra med dessa två hanhundar tillsammans under lång tid. Ia kom hem vid lunch och finner då Rebus ordentligt biten. Han blev inskjutsad av Cecilia till veterinärer. Han är nu hemkommen efter sövning, stygn och slangar. Som det ser ut inga större bitskador men han är rejält tuggad och tilltufsad. Vi hoppas nu att han återhämtar sig fort utan några bestående men. Igår startade jag min andra antibiotikakur för den hundbitna tummen. Infektionen vill inte riktigt ge med sig. Läkarer tror dock att den skall kunna blir helt återställd. På tal om skador så florerar även ett rykte om att jag har aktiverat mitt medlemskap i halvmåneklubben, dubbelt.... Det är naturligtvis bara ett rykte men ett tips från mig är att ditt kikarsikte skall vara monterat eller flyttas fram till en position långt fram på geväret.

Inga kommentarer: