onsdag 3 september 2008

Gilla läget


En härlig eld kan förgylla även en dag med mycket tråkigt väder. Cera gjorde ett otroligt fint arbete med en tjädertupp idag. Tyvärr var skyttarna inte riktigt med. Tjädertuppen löpte undan och flög ut på en myr nästan rakt över våra huvuden. Maffig upplevelse och det är väl bra att tuppen har stora chanser att klara sig. Själv hade jag kunna fällt den med ett snabbt skott. Men jag är ju yrkesman;) kungen är intresserad av en valp men silvia tyckte att dom var lite väl skuttiga. Hoppas att hovdamerna kunde få bort isors dräggel från hennes fina huvudbonad....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Mats. Det ser ut som du har det bra. Själv sliter jag fortfarande med Grym´s stånd. Det verkar lossna lite eftersom men inte tillräckligt snabbt. Jag strök mig från riksprovet men det kanske var tur för fågeltillgången verkar vara begränsad. Ha det bra mange

Anonym sa...

Alma vill gärna veta mer om
1.huvudbonad
2. vad Silvia hade på sig.
Kan du utveckla bloggen med lite mer detaljer?
/undrar Alma Z